Tuesday, April 7, 2009

PLAN B - Group Leader (a.k.a Mobile Stokist)

Disebabkan banyak permintaan kepada saya bagi menerangkan kelebihan yang terdapat di dalam Plan B (plan khas untuk Group Leader), maka di bawah ini sedikit sebanyak yang boleh maklumat yang boleh dikongsikan bersama:-
  • Untuk menjadi seorang Group Leader (GL), seseorang itu dimestikan menyertai Warizan Al Helmy Sdn Bhd sebagai seorang Promoter terlebih dahulu (kontrak 2 tahun).
  • Sementara hiraki susunan di Plan A (Promoter & Pengguna Bestari) adalah menngikut siapa yang mengenalkan ahli tersebut, di Plan B (GL) ini adalah mengikut siapa pengenal yang paling hampir di atas yang sudah menjadi GL. Maka, hanya GL yang boleh menaja GL.
  • Contohnya jika anda memperkenalkan A (Level 1), A pula memperkenalkan B (Level 2 anda) dan B memperkenalkan C (Level 3 anda), anda pula telah menjadi seorang GL yang boleh memperkenalkan GL, maka jika berlaku C ingin menjadi GL, maka anda & syarikat akan memberitahu A dan B bahawa C ingin menjadi GL. Jika A mahu menjadi GL maka dia perlu memohon untuk menjadi GL dan layak mendapat bonus sekiranya C masuk di bawahnya selepas itu.
  • Sekiranya B tadi tidak menjadi GL atas sebab-sebab yang tertentu, maka C akan menjadi GL di bawah A secara terus. A akan mendapat RM200 sebulan (sebagai bonus peribadinya sendiri sebagai GL) dan A juga akan menikmati tambahan RM200 sebulan dari C yang menjadi GL itu. Anda pula? Anda akan mendapat RM200 (GL sendiri), tambahan RM200 (dari GL A) dan RM200 (dari GL C) = RM600 sebulan selama 24 bulan.
  • Jika selepas itu barulah B menjadi GL, maka dia akan duduk secara terus di bawah A tadi dan menjadi "sideline" kepada C (bukan upline atau downline kepada C). Anda akan dapat tambahan RM200, A juga akan mendapat tambahan RM200 setiap bulan. C dan B hanya mendapat RM200 sebulan sebagai bonus GL diri mereka sendiri (selagi mereka belum memperkenalkan GL di bawah mereka) tetapi keistimewaan adalah sama kepada semua yang menyertai Plan B ini.

Syarat-syarat menjadi seorang Group Leader (GL):
  • Mesti membeli 100 set produk dengan nilai RM3,800 atas 1 nama anda sendiri.
  • Terima 100 set produk yang akan menjadi modal pusingan anda dalam perniagaan ini, maknanya apabila ada orang yang join diri anda atau sesiapa sahaja di Plan A, anda bolehlah bertindak sebagai stokis dengan menyerahkan produk setelah menerima M38 untuk setiap set yang dibeli oleh promoter atau pengguna bestari yang baru.
  • Jangan risau! Pendapatan anda di Plan A pun masih berjalan seperti biasa. Anda masih juga menikmati pendapatan RM2 setiap bulan untuk setiap set produk jika barangan itu adalah pembelian promoter atau pengguna bestari yang masih belum terputus level (Level 1-3 anda) dengan anda.
  • Tetapi sekiranya mereka telah terputus level dengan anda pun, anda masih juga menikmati bonus serta-merta iaitu untuk setiap set yang anda serahkan untuk pendaftaran di syarikat Warizan Al Helmy Sdn Bhd, anda akan diberikan diskaun RM2.50. Contohnya jika ada 100 set borang yang anda hantar, tak kiralah ahli itu terus di bawah anda ataupun sudah di bawah level 3 anda, anda masih memperolehi RM250 untuk 100 set tersebut.
  • Maknanya di sini, selain mendapat RM200 setiap bulan selama 24 kali sebagai GL, anda juga akan mudah memperolehi ahli di Plan A kerana anda mempunyai stok secara terus jika prospek berminat menyertai sebagai promoter & pengguna bestari. 
  • Jika ada yang berminat menjadi GL juga anda akan mendapat RM200 x 24bulan untuk setiap set GL yang ada di bawah anda. Contohnya jika ada 10 orang yang menjadi GL di bawah anda, pendapatan anda adalah RM2000 sebulan x 24 bulan di Plan B (GL) sahaja! Itu adalah sebanyak RM24,000 setahun ataupun RM48,000 untuk 24 bulan!!!
  • Selain itu, anda akan mendapat RM2.50 untuk setiap set yang dihantar kepada syarikat melalui anda!
  • Jika anda seorang GL, maknanya perjalanan bisnes anda ini adalah 100 kali ganda lebih laju dari seorang promoter yang hanya menyertai dengan 1 set produk RM38 sahaja. Anda juga mempunyai ketiga-tiga kelebihan iaitu boleh menaja di Plan A, boleh menaja di Plan B dan juga mendapat diskaun serta merta sebanyak RM2.50/set.
  • Jika anda masih di plan A, anda tidak boleh menaja GL, tetapi anda tetap dapat RM2 sebulan dari rangkaian anda yang menyertai plan B kerana mereka sememangnya adalah rangkaian anda di Plan A, bukan begitu?
  • Anda boleh menggunakan sahabat anda itu sebagai pusat untuk menghantar borang, menyerahkan wang kemasukan dan juga mendapatkan produk2 Warizan Al Helmy Sdn Bhd untuk diagihkan kepada rangkaian anda yang lain. Jadi, jangan tahan rangkaian anda jika ada antara mereka yang berminat untuk menjadi Group Leader @ Stokis @ menyertai Plan B ini. Ia akan bermanfaat kepada anda & juga ahli-ahli yang lain. 
  • Oh ye, seperkara lagi, produk anda tetap kekal sebanyak 100 set itu selepas anda menjadi GL kerana apabila anda menyerahkan borang pendaftaran kepada syarikat dengan nilai RM35.50 untuk 1 set, syarikat akan menyerahkan kepada anda kembali stok 1 set yang telah anda serahkan kepada ahli itu terlebih dahulu.
Sekian, itu sahaja yang dapat dikongsikan buat masa ini, sila rujuk blog ini dari masa ke semasa untuk info lanjut.

No comments:

Post a Comment