Tuesday, April 7, 2009

DUA PRODUK KEPERLUAN YANG HEBAT DALAM SATU SET

Produk 1: IQ - Geniuskan dirimu!


Ketangkasan akal dan kecergasan diri dapat ditingkatkan dengan adanya minda yang sihat. Oleh itu, ‘IQ’ telah dicipta untuk merawat masalah tindak balas IQ yang lemah secara klinikal. Dengan menggunakan rumusan homeopathy, ternyata produk ini secara langsungnya hanya berunsurkan semulajadi. Antara fungsi-fungsi IQ adalah;
- mengekalkan sistem imum badan
- menguatkan daya ingatan
- meningkatkan kesabaran
- mencegah darah gemuruh
- mencegah jangkitan kuman
- mencegah jangkitan wabak
- menambahkan keceriaan
- membantu system penghadaman

Jadi, ‘IQ’ adalah suatu penawar yang hebat untuk membantu anda.
Kuasai minda anda secara sihat tanpa memikirkan kesan sampingan…

Harga: RM 25.00 (60 Biji)

Produk 2: Bedak Penawar Resdung Zanita


Anda mempunyai masalah kulit?

Pastinya ia seperti satu trauma yang mengganggu. Untuk mengatasinya, ada yang sanggup menghabiskan hingga ratusan ringgit. Mengapa tidak diuji dahulu keberkesanan Bedak Berkhasiat Zanita? Keneutralannya terbukti. Dengan harga yang berpatutan. Bukanlah masalah untuk memilikinya.

Dato’ H/Dr. Zawari Abdul Aziz M.D(Hom.) merupakan seorang pengamal perubatan Homeopati dan Penyelidik khasiat tumbuh-tumbuhan dan bahan galian. Sewaktu menjalankan penyelidikannya beliau telah menemui formula dengan menggandingkan Plasters of Paris(P.O.P) bersama Calc, Sulph serta air tanpa klorin mampu menolong ramai orang yang menghadapi masalah kulit.

Bedak Berkhasiat Zanita diadun melalui kaedah seni penyembuhan cara Homeopathy dan dicipta oleh Dato’ H/Dr. Zawari Abdul Aziz M.D (Hom) dan telah terbukti memberi kepuasan dan keberkesanan kepada pengguna serta tidak membawa kesan sampingan bagi penggunaan jangka pendek mahupun bagi jangka panjang.

Antara fungsi-fungsi Bedak Berkhasiat Zanita:
- menghapuskan jerawat
- menghaluskan kulit
- menghilangkan penyakit kulit
- merawat bisul, kayap dan gatal-gatal
- memulihkan resdung


Harga: RM 15.00

Nota tambahan (Jun 2009) -  saya sertakan petikan artikel seperti di bawah:-

Produk homeopati bukan sahaja berbeza daripada produk alopati, tetapi juga daripada produk tradisional. Baik ianya teh Manjakani, kapsul Manjakani, Manjakani Plus, Perampina, Pelangsina, Tongkat Ali, pil ikan haruan, Awal Gamat, jeli Gamat, minyak Gamat, jus Mengkudu, Kacip Fatimah, teh Halia, halia Madu, Garlic, pil bawang putih, ikan linang, teh hijau, susu kambing, maupun pelbagai ubat yang diproses secara tradisional baik sebagai ubat ataupun sebagai pemakanan kesihatan.

Homeopati berbeza daripada kesemua itu, baik ianya hi-q, kismis, madu dan sebagainya dari segi cara ianya disediakan atau diproses bermula dari bahan mentah sehingga kepada peringkat ianya dipotentaiskan. Sekiranya ia diproses secara tradisional atau digunakan secara tradisional, tidak semestinya ia merupakan produk homeopati. Produk homeopati harus berbeza, dinyatakan berbeza, dilabelkan berbeza, diklasifikasikan berbeza serta dipreskripsikan mengikut kaedahnya yang tersendiri.

Justeru petikan berita yang disiarkan oleh Pusat Racun Negara, USM di dalam internet itu adalah bertepatan dan harus disokong serta dipraktikkan di dalam perundangan Malaysia.

Petikan dari berita tersebut berbunyi begini:

Ubat homeopati tiada kesan sampingan
Berita Harian, Sabtu - 20 Februari 1999

Kuala Lumpur (Malaysia)- Pihak Berkuasa Kawalan Dadah (PBKD), Kementerian Kesihatan telah membuat keputusan mengecualikan ubat homeopati daripada didaftarkan dengan Kementerian Kesihatan. Keputusan ini dibuat kerana bahan aktif tunggal yang terdapat dalam ubat homeopati adalah bahan yang sudah diproses mengikut kaedah homeopati dan tidak mengandungi bahan molekul ubat, jadi ianya tidak mengandungi bahan kimia dan kesan sampingan.



No comments:

Post a Comment